kaffe,plugg och sedan TOA!!!!!!

Jag har kockat mig en stor termos med kaffe för att inte behöva lämmna bordet när kaffet tagit slut och hämta fis ljummet kaffe från kaffekannan, för att sedan värma i micron. Jag märker dock att kaffet har rubbat min hypofys, eftersom njurararna släpper ifrån sig så mycket sekundärurin. visst lät jag smart! haha
Nä men vi har just lärt oss i skolan om att kaffe samt alkohol har en förmåga att de efterliknar de föreningarna som kroppen själv använder för att "mäta" vattenhalten i kroppen! Eller vad vår lärare sa nu igen. De rubbar i allafall hypathalamus/thalamus i hjärnan. Detta gör att vi kissar mer när vi dricker alkohol/kaffe/energi dryck.
Inte konstigt att man blir rubbad i huvet när man dricker lite för mycket kaffe och så.
{DETTA ÄR PLUGGFLUMM INLÄGG}

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0