You don't know me, and you don't wear my chains!

Jag ska skriva en dikt till skolan. Men jag orkar inte. Kanske kan jag ta en av mina gammla som jag skrev förut.

Jag har ingen som helst inspration what so ever längre. Jag kom ihåg att jag älskade att skriva mina små kvalster/dikter. Det fick mig att bevara mina känslor.
Men nu vet jag inte vad som har hänt med mig, för jag kan inte längre skriva. Kan inte längre sätta mig in i att känna de djupa känslorna.
I några äldre inlägg har jag skrivigt om att jag byggt upp en mur runt mig. Under de här två åren i gymnasiet har jag förändrats som person jag vet inte om muren blivigt jättetjock eller om den inte finns där längre. Jag är inte längre Ulrika like I use to be. Nu är jag hon som inte bryr sig. Jag vet inte vad det kan bero på men det känns som om jag legat under kniven och att någon skurit ut den där förbaskade klumpen innom mig. Det känns tomt och otryckt och läskigt. Kan det vara så att klumpen blivigt så stor och full av skit att det inte längre kan ta in skiten utifrån?
För det har jag märkt med mig själv och jag har lagt märke till att S börjat se förändringen i mig oxå!
Som jag sa så har jag slutat bry mig. Jag bryr mig inte längre om jag blir sviken, jag tar inte illa upp, jag har förmågan att gå vidare och bara vända ryggen till. Så när S kommer till mig för att prata kan jag inget göra, för jag har förlorat förmågan att kunna dalta. Så när en pojkvän eller en vän har försvunnit och varit dum så inbillar jag mig att Sådant är livet, inget att dalta över. Tar två andetag och så är det över? Det känns även som jag har förlorat förmågan att vara en bra vän till de jag älskar så mycket.

jag kan känna igen mig i den här låten! Musik och bilder beskriver mer än 1000 ord!

Kommentarer
Petra

svar mm. vet inte är nu i skolan kommetr hem, typ vid halv 3 ungerfär beror på hur bussen kör och så sen blir det väl att sitta vid tv och kolla på en film och dricka en kopp kafe tror jag. Sen i kväll blir det väl att kolla på en film och äta chips och dricka cider dd?

2011-03-04 13:30:18
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Petra

Hej Hur har du det i dag?

2011-03-04 18:10:45
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Yrsa

sv: Jojo dressyr är snäppet roligare.

Jag rider inte där längre, slutade i julas.

Jaha, där ser man, min favorit var Lord. Hur underbar som helst :)

2011-03-04 19:49:19
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Petra

Svar: okej va tråkigt att u inte får vara med. jag ska se å en film sen vid 22.00 på 1 och tycker du också ska se på den tror det är en kärleksfilm som passar till oss. min dag har varit så där har haft huvudvärk hela dagen och har det än.

2011-03-04 19:50:00
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Petra

Svar okej

2011-03-04 19:50:45
URL: http://petrasjogren.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0