Rå lurad!

Nagellacket jag köpte tidigare suger! Underbar färg och allt.
När du stryker på det ser det ut som det ska men när det väl har fått torka ser det ut som om du har klistrat på papper på dina naglar!
Det dåliga resultatet fick mig att börja experimentera lite (som den galna Naturvetaren jag är). Jag strök på ett lager till av nagellacket och så letade jag fram min top coat och strök det på naglarna, och vips, som trolleri, blev resultatet fantastiskt.
Det fick mig att fundera lite. När man tittar på nagellack hyllan ser man massa färger ofc men oxå massvis med innan och efter strykningar man ska göra! Vad hände med nagellacket där man inte behövde använda sig av alla dessa extra produkter? Det ska ju gå fort och resultatet galant!
Jag tror bara att bolagen vill tjäna mera pengar på att vi ska köpa fler burkar än vad vi egentligen behöver. Varför inte blanda ner allt i en och samma burk istället för att separera dem?
Allt handlar om att tjäna pengar nu förtiden, vilket är rätt så trist. Det måste vara så i det här fallet också.
Så köp inte detta nagellack utan att ha en Top coat hemma, det på minner mig om att jag måste köpa en ny. Även fast det finns en hel del nagellack kvar på botten! svara mig är det bara jag som har funderat på varför de inte gör penslarna ända ner utan låter dem hänga och dingla långt ifrån botten? Det är frustrerande jobbigt när man måste skruva på locket för att hämta ny färg.
Får allt bli uppfinnare och uppfinna tryck på locket så åker penseln längre ut knapp!
Hoppas er Fredagskväll blir bra :)
Är det bara jag som tycker att Depend's nagellack flagnar efter typ si så där några timmar?

Kommentarer
Petra

tycker du ska gå och klaga

2011-02-04 23:05:22
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
LIENE

sv: bra att det inspirerade dig:) baka är något sånt som man ska göra när man är sjuk, iaf om man har aptit så.

2011-02-05 09:00:25
URL: http://lienes.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0