jag är duktig

Jag känner mig duktig. Kom hem 3 inatt efter att ha tagit en stadspromenad med Sesi, Prinsessan och S. Vaknade sedan vid 7 och kunde inte somna om så jag gick upp och tittade på termometern den vidade 12 grader, så då bestämde jag mig för att ta en cykeltur innan frukosten. Så jag gav Sesi hennes mat sedan tog jag med henne ut i 6 km spåret.
Sesi är en latmask om hon inte är på humör i alla fall när det gäller att dra. Men på senaste tiden har hon börjat tycka det är kul så jag tänkte se om hon gav med sig på att springa bredvid cykeln och dra kättingen. Har prövat det förut, det har gått med all förmodan att få henne runt en liten bit. Men idag! Sprang hon glatt ihågen bredvid cykeln och drog på sin kätting.
Det var roligt att se hur steget ändrade sig efter att hon sprungit 6 km med kätting tills jag tog av kättingen och hon fick springa av sig de sista 100 meterna ner till sjön. Hennes trav som jag har sett till att träna under de vanliga cykelturerna, ändrade sig och blev till "Flygande" trav. (= lite som travhästarna travar på tv:n)
Nu ligger hon och vilar upp sig på framsidan. Hon älskar att ligga på den kalla asfalten.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0