Framkallar nackspärr

Hemma sjuk idag. Hostar och är mega täppt i näsan. jag ligger i sängen med uppbuffrade kuddar bakomryggen och jag börjar känna av en början på en nackspärr. Det är fett jobbigt då jag precis blivigt av med min förra om jag fick i söndags.
Jag har ofta ont i huve och ryggen pga just stela muskler. Min sjukgymnast sa att det berodde på att min "innre styrka" var svag, plus att det kan ha och göra med min låga grad skolios i ryggen. Jag kan säga att jag inte har varit en ducktig på att följa min träningsplan för att motverka nackspärr och huvudvärk.
Det jag ska göra är att göra olika Pilates övningar. Vilket är kul men jag orkar aldrig ta mig de där 10 minuterna om dagen till att göra dem.
Det roligaste och knasigaste med detta är att den "innre"styrkan är det som får oss i bra balans. Å de sporter jag håller på med är just balansträning sammansatt med otrolig uthållsstyrke träing. så som Balleten pch ridningen.

Min mobil ligger brevid mig och plingar har inte orkat titta på den. Ska kolla snart. Idag är det ju första april vilket betyder att Tidningen har ett aprilskämt att leta efter.
Dagens frukost: Ett glas provivajos och lite nötter


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0