Idag var en annan dag!

Tog mig tiden att sätta mig framför dator och skriva lite om dagen. Började 9:45 idag. Vaknade dock tidigare så att jag skulle hinna plugga till ett läxförhör. Ni vet. Jag får alltid bäst betyg om jag pluggar kvällen innan, eller skriver min uppsatts kvällen innan, konstigt. haha
Idag när jag kom till stallet pratade jag lite med Annica. Jag fick veta något roligt som jag inte trott att någon skulle säga om mig. Jag fick veta att jag "RIDER Killen så förbaskat bra" Snacka om att jag blev glad, lixom jag är inte den bästa på häst ryggen och det vet jag. Så när jag får reda på att min ridlärare har berättat om det så blev jag lycklig.
Jag är ingen som skryter om att jag är bra, håller mig som vanligt på bortre kanten, eftersom jag vet att jag inte är bäst. Jag är hon som avundar de andra ryttarna på håll och drömmer om att kunna rida fiiint och bra.
Men så i höstas kom Killen till stallet och jag blev förälskad i hans gångarter redan från första annblick (på föredetta grundkurs lektionen, är hjäpinstruktör). Hans svung i stegen, hans galopp..(Den stela hästen med huvudet i vädret, som barnen grät på, Han som var så välskolad på insidan).. allt! Det var kärlek i första ögonkastet. När killen var ny hatade nästan alla honom eftersom han var "trög", hade stora steg (skumpig att sitta på). Å så fick jag rida honom, Det slutade med att jag bad min ridlärare att jag skulle få sitta kvar nästa block oxå (Block = vi rider olika dressyr block, som är fyra veckor långa, då får vi sitta på samma häst 4 ggr). Det fick jag, Det gick från klarhet till klarhet, I julas när jag red L:A dressyrkursen fall bitarna på plats. Å igår var han så fiin så! Han var så bra på tygeln att han bröt av i galoppen tillbax till trav utan ett enda skumpsteg, och när jag skulle fatta ny galopp "sa" han - men hallå det här går ju inte! Men min ödmjuka gulliplutt kämpade vidare, och vi fick till en underbar galoppfattning.
Han är min Prins och det vet han, det finns inge bättre än att komma in i ridhuset och se när han reser på huvudet med öronen frammåt när han hör min röst. Eller när vi varvar ner, när jag ledar han runt, runt, runt i ridhuset. Å han går där precis brevid mig med sänkt huvud, nosvingen på min hand och följer mig likt en hund. Eller när jag stannar och tar av mig hansken (då kommer godiset fram) och han små tigger. Jag visste inte att jag kunde älska en häst så mycket både som sköt och ridhäst.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0