Denna film får er att hata oss!

nu har jag kommit tillbax hem från stallet! Har med mig en stor påse med trasiga stigläder och sadelgordar som jag imorgon ska ta med mig in till stan för att laga. Jag kommer att åka till Stenbergs Läder som igger någonstans vis S:t erikssplan.
I stallet så pratade jag med Annica, ridläraren jag är hjälpinstruktör med. Hon hade sökt på sitt namn och kom in på denna Blogg. Jag har nu läst igenom lite utav de hon skriver och jag gillar hennes blogg. Jag hittade ett inlägg som jag tycker alla Ridgalna, och hästälskare, och andra borde se. Ni hittar videon HÄR. Det är en film som visar verkligheten, hemsk men sann. Jag hatar att människor kan göra sådant, bara genom att hålla i tyglarn. Man strävar ju alltid efter att få hästen på tygeln och att den ska gå i form. Men det är inte så många som snackar om vad konsekvenserna av att såga hästen till att kröka på nacken. Visst du kanske får hästen att runda nacken, men du får den värken att trampa under sig eller använder ryggen korekt. Jag anser att såga ner hästen på "tygeln" är ett tecken på okunnighet.
Vem som helst kan få sin häst att kröka på  nacken men det är få som verkligen kan få dem att söka sig dit själv!
Nu ska jag hoppa in i duschen ses.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0