Visst har jag tänkt på det!

Visst har jag tänkt på livet som många lever, att festa och att dricka sig full, visst har jag tänkt på att livet kunde ha varigt anurlunda om jag fölt med den dagen. Visst har jag tänkt, tänk om mina föreldrar aldring träffats, då skulle jag inte finnas. Visst har jag tänkt, vad gör jag för nytta här i världen och vad är mitt kall? Vad jag kommer att bli i framtiden och om min drömm kommer att slå in.
Jag vet, jag tycker det är jättekul att dansa på disco.. jag tycker det är kul att gå på fest, Men alltid kommer man tillbaka till den plats man älskar mest och det är när man hoppar ned i en nybäddad säng men nytvättade lakan och allt är tyst, och du kan bara ligga där under täcket och tänka, drömma och du känner dig trygg, det är som om ingen kan störa dig, inget kan komma åt dig och skada dig, eftersom du är trygg.
Och visst har man tänkt på det ögonblicket när man blir fast i någons ögon, när man vill försvinna, när man vill titta bort, men man vet att om jag tittar bort kommer allt försvinna, känslan att känna sig fångad, som om någon tittar in i dig och ser allt utan att ens frågat något. 'Det är inte många som har känt sig på det sättet men man kan ju altid drömma och man kan ju altid drömma om att det kommer att bli min tur snart, fast man vet att det inte är så!
Och varför inte livet är som i en saga. När allt slutar lyckligt, när drömmen kommer att slå in. Men så synd det är lever vi i en orättvis Värld. Att den som är framot, snygg, smal ( vältränad), den som går på fester och lever livet som om det skulle vara den sista, som altid får det man inte får. Nu vet jag att ni som läser kanske tänker, jaha tror du det du?
Jag vet att det inte alltid är en vacker värld de som är "populära" lever i, men det har det vi som går på marken inte har.

Kommentarer
Oui-Oui

Ullis, gumman, du ska me mig nån gång, ut o ha kul, o du gör bara som jag.. En gång, en, är du tvungen att göra som mig, en kväll, när du lever som mig! Okej? Puss

2008-04-22 20:28:57

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0