en helg i ett inlägg

Så... Det har gått två dagar sedan jag bloggade. Min blogglovin svämmar snart över. Måste gå in och titta där idag. Fast först måste jag städa hela huset och plugga lite. Tror Nadisen kommer hit idag och pluggar med mig. Hon vill ha hjälp med matte B.
Fredag:

Jag tog mig till skolan som vanligt, hade två lektioner, vi behövde inte vara kvar på vår tredje och sista lektion så jag åkte in till stan för att shoppa lite förnödigheter.
Jag köppte: ett linne, hälkappor till mina mockapumps, Present till Carrobarro (hon fick, en nesessär med tandborste, sminkbortagnings servetter, kådisar, kleenex. Detta är ett så kalla övernattningskitt som man ska ha med sig i väskan), lösögonfransar, ny Mineral Powder Founsation (Lumene, vilket är den enda pudern som är tillräckligt ljus, så att den passar min hy), och en fickplunta med shotsglas
När jag kom hem var det bara att åka och hämta Sesi på dagis. Fan va skönt det är att ha henne hemma igen! Nu ligger hon vid mina fötter och sover till Papa roach. När jag kom hem med sesi var det bara att börja fixa sig för att åka in till stan för att gå på S's lokalfest. Jag trode verkligen att någon skulle märka att jag hade lösögonfransar på mig. en nej. Ingen märkte något. Knas! Jag åkte i alla fall hem från S's fest innan alla eftersom jag var tvungen att hämta Sesi från Nadisen. plus att jag var tvungen eftersom jag skulle upp tidigt på lördagen dagen efter. Jag kom hem halv 1.
Lördag:

Klockan ringde vid 7. Dags att gå upp, för att hinna med allt innan jag skulle ta bussen in till stan för att dansa. Så jag åt en snabb frukost gick ut med Sesi och åkte in till stan. På dansen gick det underligt jättebra. Vi håller på att sätta upp korografin till vår föreställning. Jag måste verkligen öva hemma på stegen, så att jag kan dem till nästa vecka. Jag kan stegen men jag måste göra de fortare, eftersom dansen går fort.
När jag kom hem åt jag lunch och gick ut med hunden igen. Sedan satte jag mig och tittade på film. när filmen var slut var jag tvungen att börja göra mig iordning för att åka hem till carrobarro.
Det var en jättemysig hemmafest. Å som vanligt är vi stalltjejer galna och helt flippade så grannarna tittade ut genom fönstret. Carrobarro fick en vattenpipa i present, fett att jag ska köpa en! Jag rökte vattenpipa för första gången igår. Fyfan va gott det var! Man kände inte ens att man rökte. Sedan när det var dags att gå för oss. Så gick vi i tid men vi missade endå bussen, Så vi fick gå 30 minuter till tyresö centrum så att vi han med nattbussen hem. Jag hade jätteont i min stukade fot (den jag stukade i 7an) men jag kom i alla fall hem tryckt och säkert.
Jag måste ge credit till SL när det gäller nattbussen 491. Det finns inget bättre än en buss som går hela vägen från Tyresö Centrum till slussen! Då tar det lixom bara 10 minuter att ta sig hem för mig. Annars så brukar de ta 40 minuter om man åker på dagarna. Eftersom man måste vänta och byta buss minst två ggr.

Så nu är det dags att städa. Hoppas er helg har varit bra :)

Kommentarer
Petra

svar det var bra i går men jobbigt emd halsontren har fortfarande ont i halsen

2011-03-20 15:13:26
URL: http://petrasjogren.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0