Knasboll

Den här texten är tillägnad min allra bästa vän! Jag kom och tänka på dig när Sick Puppies - All the same låten började spela på min Spotify spellista.
Det roliga är att han aldrig kommer läsa den! för när jag berättade för honom om min blogg så sa han något i stilen.
Knas: - Menar du allvar! Det är ju fett fail!
Många kanske tycker att han är dum, dräggig och ansvarslös. Men det är han inte! Vi hittade varann under min mörkaste tid. Han fick min att vilja leva igen. Du vet allt om mig, utan att jag egentligen behöver prata! Vi känner varann ut och in, jag känner när det är något som tynger dig, när du är glad. Vår vänskap behöver inga ord. Du är egentligen den ända som har smakat mina tårar. Du lyckas alltid få mig att skratta. Du har lärt mig att leva! Jag vet att alkoholen nu har tagit dig! Jag vet att du har det svårt! Å under alla dessa år är jag den vän som aldrig svikit dig! Du kommer och går! Vi bråkar! Men det slutar alltid med att vi blir sams. Du är min ända riktiga vän. För dig kan jag berätta allt, för jag vet att du inte dömer mig. Du ska veta att du gjort så himlans mycket i mitt liv och satt din prägel på mitt hjärta. Så när du den där dagen började dela med dig om ditt liv och dina känslor till mig, blev jag stolt över dig. Jag vet att du har gett upp tron på kärlek. Vem har inte gett upp den?
Kommer du ihåg här om dagen när vi snackade om just kärlek? Å då jag kom fram till att det finns olika typer av kärlek. Den mellan vänner, den mellan syskon och familj och den mellan två älskare. Du sa att det inte var någon skillnad mellan dem. Men jag vet att du långt innerst inne vet att de vi har är just kärlek. En annan typ av kärlek.
Så när jag nu hörde låten spelas på spotify fick det mig att tänka på dig. Eftersom varje ord beskriver mig och dig! så nu låter jag låten tala:

Alla vet skillnaden mellan att hållas vid liv och att leva. Du var den ända som fick mig att vilja leva! <3 <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0