själv insikt!

Vad är självkänsla?!?
Många av oss tjejer lever i rädslan om att inte duga! Om att ha för små bröst, förstora bröst. att ha för tjocka eller för smala kroppar! Många skyller på killarna och att de är deras fel att vi mår som vi mår! Då måste jag nog säga att det är en lögn! Vi tjejer har komplex för våra kroppar eftersom vi jämför oss med de tjejer vi ser hela dagarna, ute på stan eller i skolan!
Vi tittar på dem och försöker hitta fel på oss själva, vi frågar andra om hur de tycker vi ser ut! Å om det är uppriktiga mot oss så blir vi sura på dem!
Så hur ska man göra för att få en bättre självkänsla då?
Alla har olika knep och knåp. Mitt tips är att hitta något som får ditt endorfin i kroppen att spröda! Som för mig, jag mår dåligt och känner mig tjock så fort jag sätter i mig en bulle, eller bröd. Så istället äter jag det jag mår bra av att äta som sallad, frukt och "kött".
Även att ta en promenad eller gå till gymet gör mig glad och får mig att känna mig mer säker i mig själv. Alla är vackra på sitt egna vis! Å om det är något jag vet så är det att många killar gillar tjejer som har något man kan ta i! Lixom har lite kött på benen och ser ut som en kvinna!

Kommentarer
Petra

Nu har jag en tävling den slutar i kväll så kicka gärna in



Min kod



Sommar



Lössen: 123456

2011-01-16 14:01:25
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
cissi'duvet

så jävla sant..

2011-01-16 15:05:51
URL: http://ccissiduvet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0