Något jag stör mig på!

Jag kanske inte har rätten att tala om stavfel och sånt.
MEN snälla!
Jag har läst flera bloggar nu och alltid så använder svenska folket ordet JÄTTE (mellanslag)BRA.(eller va det är för ord de vill framhäva).
Vafan jag ser inga JÄTTAR som springer runt på bloggen? Om ni inte kan använda ordet korrekt ex: JÄTTEBRA! så sluta använda ordet!
Vissa bloggare använder ordet Jätte alldeles för mycket! Det är ett tecken på att man har ett litet ordförråd för att beskriva när något är "JÄTTEBRA", det visar även på att man inte kan variera sitt språk och meningsbyggnad.
EN BRUN HÅRIG SJUK SKÖTERSKA  - en brunhårig sjuksköterska!
SÄTT PÅ EN SKYGG LAPP - sätt på en skygglapp
HÄR BÖRJAR KASSA KÖN - här börjar kassakön
VI SÖKER BAR PERSONAL - vi söker barpersonal
Ser ni hur fel det blir? med särskrivning?

Kommentarer
Jolline

Hahahahaha... Ja jag kan ju säga att jag är lätt en av de som ofta skriver fel!!

2011-01-08 14:57:59
URL: http://jolline.blogg.se/
Jolline

Det blir jätte fint tror jag ;P

2011-01-08 17:35:51
URL: http://jolline.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0