Incest; blodskam

Alla vet vad incest är! Så varför skriva om det? Jag är beroende av orden Incest och Random! Jag använder dem i helt fel sammanhang men de låter så bra att säga dem.
Så för första gången någonsin har jag fått använda mitt drågord i rätt sammanhang! Snacka om att jag är glad. :P
Som de som känner mig väl vet att jag älskar att läsa böcker. Jag kom och tänka på en uppsats jag skrev om missbruk, den handlade om att missbruka böcker. För det är precis vad jag gör! Böcker är min drog. lixom symtomen är nästan samma som för någon som har ett missbruk. Likt en rökare känner ett behov av nikotin känner jag suget efter böckernas ord.
Som en alkoholist dricker för att glömma, tar jag boken för att glömma verkligheten. Å som en narkoman tar dråger för att träda in i en annan värld, låter jag boken fängsla mig och dra in mig i sin fantasivärlden. Jag måste medge att det är underbart att gå runt i bokaffären och vända och vrida på böcker. Å känslan av att ha köpt en ny bok som ingen har öppnat och känna lukten som slår dig i ansiktet när du öppnar den och vänder blad efter blad, får än att glömma verkligheten och jag fokusera bara på vad orden säger!
Så vad för böcker läser jag? Jag älskar fantasy. Älskar att läsa om övernaturligt och mörka krafter.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0