kul?


image7
Om jag skulle säga Par var skulle du säga då? eller snarare vad skulle vara din första tanke?
Kanske att jag har par i ett poker spel, eller kanske helt av att någon är ett par kille, tjej.
Jag vet inte alls vad ni skulle tänka på om ni höde det ordet. 
Genom att ha utlänska kompisar har jag fått napp på en kul lek, som har namnet ord kedja.
Kanske har vi den leken här i sverige också mken inte av vad jag har lagt märke till.
Reglerna är lätta:

Någon börjar och skriver ett ord, när du ser ordet skriver du det första som kommer upp i huvudet. t.ex. jag säger grönt, och det första som kommer upp i huvudet när du läser grönt är gräs och när jag ser ordet gräs tänker jag på sommar, och när du ser sommar tänker du på vattnet... och så fortsätter det i en oändlihet. 
Lätt att förstå och ganska kul.. man kanske börjar med en färg och när man inte orkar spela mer så är kanske sista ordet Hårig... inte vet jag....

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0