FiNnS gUd?

Nu i  konfirmationens tider, är det många som ska bevilja sin tro på gud... Men inte jag... Varför? eftersom jag inte tror på Gud. men när man säger så kommer folket att undra varför... och jag har inte tänkt på varför jag inte tror på någon gud...men nu slog det mig.... nu när jag satt och lyssnade på radion och låten *Hon får med Dia Psalma* slog det mig.. som från klar himmel..... Om gud skulle finnas varför låter han barn råka illa ut, varför låter han vi som inte gjort något bli våldtagna, misshandlade och rånade? och om det skulle finnas en Gud så är han väl här för att skapa fred? Han är väl inte här för att skapa krig, låta personer bli våldtagna, misshandlade och Rånade....Om det va jag som skulle sätta ord på var Gud höll hus skulle jag säga:
- Gud finns i våran fantasi, som den person han en gån var, men nu har han Lämnat våran planet och begätt sig vidare till en annan tid.....
Jag är ett stort fan av religion, men jag själv ser det svårt att följa dessa regler... jag kan inte fatta att om alla religioner säger samma sak... att det bara finns en gud men vi tror på "Han" på olika sätt....vi alla härstammar från samma stammfader.... men ändå ska ni kriga mot varandra och visa att eran tro på gud är bäst,.
Varför blev judarna förföljda??
varför splittrades kyrkan??
Varför Lever människor i svält??
Varför är vissa Rika och får allt de vill ha??
Jag ser bara en utväg på detta att Gud har övergivit vår planet eftersom vi Människor var allt för påfrässtnade.....
Gud ville hjälpa oss men vi ville inte inse att han var där fören det var försent.....
Så ni som konfirmerar er.... Jag tror inte att ni bara gör det för presenterna som alla säger... Skulle det inte kännas konstigt att gå med i något ni inte tror på?
Men det finns ju inte bara lidande i denna värld.. det vet jag.. För där det finns hat finns det Kärlek... och där det finns mörker finns det ljus... Det är så, för inget av dem skulle kunna klara sig utan varandra...
Jag förbannar er inte.. jag dömmer ingen eftersom jag inte vill bli dömd själv... Så jag tror inte på Gud jag tror inte på biblen.. men jag kan inte säga att ni som tror på Gud är dumma för det e ni inte.... Ni är bara en vanlig som jag.. en som försöker hitta sin väg i livet.... och jag valde att inte tro på gud eftersom "han" i mina ögon har lämnat den här platsen för länge sedan... och den här gången tänker han inte komma tillbaka... Men eftersom jag är en människa som alla andra måste jag tro på något eftersom det är våran natur som säger att det finns något större.. och det jag tror på e ödet.... Ödet är min gud.... och Ödet känns mer verkligt än Gud han där uppe i himmelen som försöker göra allt bra....
Så snälla ni som konfirmerar er...tänk igenom om ni tror på GUd.... låt inte hjärn tvättas.... av orden man komfimerar sig för att se om man tror på gud... Det är snarare att man beviljar sin tro på Gud....gå den väg ni vill gå!! blli inte mutade.. Snälla jag ber er.. gör inte något ni inte vill och tror på....Men Jag tycker där emot att ni som väl tror på Gud och hans krafter Tveka inte.. utan gör det som kallar er...



Vi ses mina kära läsare.... <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0