Våga ta steget!

Nu sitter man här igen... Skolan... jag vet inte vad jag ska hitta på för jag har gjort det jag ska.. Så jag loggade in här istället. Min kompis sandis sitter brevid och tittar runt på Helgon.net.
Vi har ju varit borta från skolan i tre hela veckor, och nu har tydligen skolan fått pengar till att köpa nya datorer. NYAAA, snabba och ja resten fattar du nog. hahaaa... 
måste gå.. ses snart!
Nu är jag tillbaka... det har varit en lång dag för mig, min ben är utmattade och trötta efter ju-jutsu träningen, och snart är det dags att hoppa i säng...
Jag uppmuntrar er verkligen till att börja med Ju-jutsu. Det är hur kul som helst.
Jag har alltid drömt om att börja med någon sorts kampsport, och nu har jag hittat den. När jag började år 7 så började mina tankar på att börja med kampsport att ta fart, det var en kille som höll på med just Ju-jutsu och fick upp mina ögon för sporten. Jag ville inte börja i samma klubb och jag ville inte heller gå ut med att jag ville börja. Så allt hände i mörkret av mina kompisar, Det var på samma gång jag började snacka med en av mina gamla klasskambrater om sproten, jag ville ju inte börja helt själv. Vi sökte och hittade klubben som ligger i Tyresö. Lagom långt bort från där jag bor, ingen skulle känna igen mig, det var ju i alla fall något jag ville hålla hemligt. Första gången jag testade på och utöva sporten tyckte jag det var pinsamt och fjantigt att stå och skugga slag i luften. Men senare under träningen var det något innom mig som fick fart, jag ville veta mer jag ville lära mig mer. Jag trodde verkligen ett tag att hela saken gick ut på att stå och skugga slag, men icke så nicke. Det var allt, kast, slag, tekniker om det kommer ett anfall, hur man ska falla om man blir kastad eller om man helt av ramlar. Hur man ska hoppa över saker, det var allt. Allt, allt, allt jag kunnat drömma om.. Gemenskapen på klubben är helt ofartbart bra... alla skrattar och har trevligt, alla hjälper alla, med allmänna ord kan man kalla det en skön gemenskap.
Jag som alltid har  varit ur dålig på att ta komplimanger, har för en gång skull vågat ta emot dem, Eftersom skalet jag har omkring mig stöter bort komplimanger så visste jag inte hur jag skulle ta dem. Men under den här korta tiden jag har hållt på med Ju-jutsu har min personlighet och min självkänska vuxigt, dels för att det är kul att utöva sporten och dels för att man blir lyfft för allt man gör. Om jag inte hade tagit mig i kragen och börjat på Ju-jutsu.. vet jag att mitt liv sett anurlunda ut. Jag skulle helt klart vara i botten vid det här laget. 
Jag vågade ta steget till en bättre värld, en värld där jag känner mig välkommen. Så våga lyssna på dina drömmar och gör dem till verklighet.....
ses snart igen!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0